A BMW Group fennállásának legeredményesebb évkezdése

A 163 288 darab új autó átadása mögött világméretű értékesítési növekedés és a BMW elektromos hálózatról tölthető modelljeinek osztatlan sikertörténete húzódik.

Miután a tavalyi esztendő a BMW Group globális értékesítési hálózatának sorozatban hatodik rekordszintű éves mutatóját hozta, a vállalatcsoport 2017-et is százéves fennállása legeredményesebb évkezdésével indította. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce idén januárban világszerte összesen 163 288 darab új autót adott el, amely 6,8 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi értéket.

„A 2016-os esztendő sikertörténetét folytatva kiválóan indítottuk az újévet, idén debütáló új modelljeink tükrében pedig biztosak vagyunk benne, hogy ez a kitartó növekedés újabb lendületet vesz. Az új BMW 5-ös sorozat épp a napokban érkezik meg a BMW márkakereskedéseibe, a vállalatcsoport hosszú távon fenntartható, nyereséges működését pedig globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk szavatolja” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

A BMW idén januárban világszerte 143 553 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely 7,2 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel ezelőtti évkezdést. A bajor gyártó kimagasló értékesítési növekedéséből a teljes modellpaletta kivette a részét, így például a BMW X1, a BMW 3-as sorozat és a BMW 7-es sorozat is. A 2017-es esztendőt nem kevesebb, mint 20 059 ügyfél kezdte a legkisebb SUV volánja mögött (40,2 százalékos növekedés), a BMW legnépszerűbb modelljét 28 684 tulajdonos vette át (6,3 százalékos javulás), a márka zászlóshajója pedig csak januárban 4 403 ügyfeles átadást jelentett (29,8 százalékos gyarapodás). A BMW nemzetközi értékesítési fejlődése az új BMW 5-ös sorozattal kapcsol magasabb fokozatba, a világ legnépszerűbb üzleti limuzinjának hetedik modellgenerációja február közepén érkezik meg az utakra.

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei iránt mutatkozó kereslet mindeközben azt igazolja, hogy a bajor gyártó ügyfelei egyre szélesebb körben nyitnak az alternatív koncepciók felé. 2017 januárjában 115,8 százalékkal nőtt a BMW i és a BMW iPerformance modellek globális értékesítési mutatója, összesen 5 232 darab innovatív gépkocsi átadásával. Márciusban ráadásul az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata, a BMW 530e iPerformance is megérkezik, 2017 nyarán pedig a MINI márkatörténetének első, elektromos hálózatról tölthető négykerekűje ünnepli világpremierjét. A vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 júniusban gurul be a brit prémiumgyártó márkakereskedéseibe.

A MINI ráadásul töretlen lendülettel folytatja globális eladásainak 2016-ban regisztrált emelkedését, a januárban átadott 19 563 darab új modell 3,7 százalékos gyarapodást jelent. A brit márka legsikeresebb modellje továbbra is a MINI Cabrio és a MINI Clubman: amíg az előbbiből értékesített 1 517 darab 690,1 százalékos növekedésnek felel meg, addig a világszerte gazdára talált 3 693 darab hatajtós 60,5 százalékos fejlődést jelent. Sőt mi több, a MINI átfogó modellpalettája idén februárban az új MINI Countryman modellel bővül, amely szinte bebiztosítja a brit prémiumgyártó 2017-es abszolút értékesítési növekedését.

Miután 2016-ban a BMW és a MINI együtt több mint egymillió új autót adott el Európában, a vállalatcsoport idén 3,5 százalékos fejlődés mellett 63 915 darab újautó-átadással nyitott az öreg kontinensen. A BMW Group szinte összes európai piacán kiegyensúlyozott értékesítési fejlődést könyvelhetett el, Németországban például 17,2 százalékos (20 034 darab), Nagy-Britanniában 4,9 százalékos (9 921 darab), Franciaországban pedig 5,4 százalékos (5 556 darab) gyarapodás mellett.

A vállalatcsoport ázsiai eladásai kétszámjegyű értékesítési növekedéssel indították az újévet, hiszen a 66 719 darab vadonatúj BMW és MINI modell az egy évvel ezelőtti teljesítmény tükrében 12,1 százalékos javulást jelent. Kínában az egy hónap alatt eladott BMW és MINI modellek mutatója most először lépte át az ötvenezres értéket, az 51 345 darab új autó 18,2 százalékos fejlődésnek felel meg.

Az amerikai kontinensen a bajor gyártó 1,0 százalékos értékesítési növekedéssel kezdte a 2017-es esztendőt, összesen 26 940 darab új BMW és MINI modellt adtak át. Az Egyesült Államokban ez a szám 21 219 darab, amely ugyan 0,5 százalékos csökkenés, a Kanadában eladott 2 337 darab új autó azonban 2,5 százalékos javulást jelent.

A BMW Motorrad ugyancsak eredményesen indította az idei évet, a világszerte átadott 7 503 darab robogó és motorkerékpár 0,2 százalékos fejlődést hozott.

A BMW Group értékesítési eredményei 2017 januárjában

  2017. januárjában Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 163 288 +6,8%
BMW 143 553 +7,2%
MINI 19 563 +3,7%
BMW Motorrad 7 503 +0,2%

Forrás: BMW Pressroom Hungary